Martin Matějů

Programátor a specialista na Wordpress

Google Analytics – E-shop

28.01.2012, 08:00:38

V Analytics je možné při vytvoření profilu, který bude sledovat naše stránky nastavit parametr, že se jedná o e-shop. V takovém případě budou možné nastavit několik dalších parametrů včetně měny obchodu. Dále pak u měřícího kódu je v okamžiku potvrzení objednávky možné poslat do Analytics údaje jaký produkt byl zakoupen, za jakou cenu a v jakém množství. Pokud všechny tyto údaje dobře nastavíme, pak získáme vynikající analytický nástroj našeho e-shopu.

Je možné tak detailně sledovat uživatele od vstupu na naše stránky až po zakoupení produktu. Je možné vysledovat, kde uživatelé nejčastěji odejdou, kde ukončí předčasně proces objednávky apod. To vše nás může upozornit na chyby, které se z našeho pohledu mohli zdát jako konkurenční výhoda, ale z pohledu zákazníků může jít o fatální uživatelskou překážku. Takové informace pro nás mohou být velice cenné a díky nim pak můžeme dosáhnout i dvojnásobných obratů.

Další informace, které získáme u jednotlivých objednávek je, z jakého webu kupující přišel, z jaké reklamní kampaně, na jaké klíčové slovo apod. To vše lze následně vyhodnotit a úspěšné kanály podpořit a ty neúspěšné naopak utlumit.