Martin Matějů

Programátor a specialista na Wordpress

Google Url builder

29.01.2012, 08:00:20

Pro lepší sledování a vyhodnocování kampaní a vůbec jakýchkoli odkazů je možné k odkazu vždy přidat několik specielních parametrů. Tyto parametry umí Analytics zpracovat zvlášť a připravit pro nás další sadu analytických údajů.

Můžeme tak snadno nadefinovat parametry pro PR články, pro odkazy v diskuzích, pro partnerské odkazy, pro bannery, inzeráty atd. Prostě pokud budeme budovat zpětné odkazy, bude nás zajímat nejen jejich kvalita, ale i užitek. Stejně tak pokud budeme tvořit články za účelem propagace, tak nás bude zajímat, kolik čtenářů si článek přečetlo a kolik ve finále přišlo právě díky tomu články na naše stránky. Tyto analytické údaje nám pak mohou napovědět, jaká téma jsou více čtená a jaká témata uživatele nejvíce zajímá a z kterých jsou největší konverze.

Na základě toho všeho pak budeme mít jasnější představu o tom, kde se nám vyplatí inzerovat, jaká témata psát a propagovat a z jakým typem serverů se snažit měnit nebo kupovat odkazy.

Abychom takové parametry dobře nastavili, tak má služba Analytics přímo nástroj, který se jmenuje Url builder, kde stačí zadat cílovou Url, název kampaně, název zdroje a název reklamy a výsledkem bude upravená Url se všemi parametry.