Martin Matějů

Programátor a specialista na Wordpress

Pozice inzerátů

19.01.2012, 08:00:21

U PPC je potřeba si uvědomit jedno důležité pravidlo, které zní, že první pozice zobrazení inzerátu neznamená, že je to nejlepší místo. S tímto je třeba se ztotožnit a většinou je třeba si to i vyzkoušet, abychom tomu uvěřili. Zkušenosti říkají, že inzeráty jsou stejně úspěšné, pokud jsou zobrazeny i na druhé nebo třetí pozici. Obrovský rozdíl je ale často v ceně. Kdy se může konkurence snažit dostat na první zobrazené místo a je ochotna za to zaplatit nemalé prostředky. A je otázkou, potřebujeme být před konkurencí o tu jednu příčku lepší za cenu dvakrát tak drahé kampaně? U PPC jde především o efektivní inzerci v poměru utracených peněz a toho co nám to přinese. Proto se nenechejme unést a nesoutěžme o první místa, stůjme pořád nohama na zemi a snažme se efektivně využít budget celé kampaně.

Pokud tomu někdo stále nebude věřit, nastavme kampaň na den nebo týden na maximum a pak další den nebo týden tak, aby se inzerát zobrazoval na druhém třetím místě. Pak si porovnejme statistiky a ukažte mu, že počet profilků je z kampaně pořád stejný resp. podobný, ale že cena jakou nás stálo být na prvním místě, udělala z kampaně naprosto nezajímavou a neefektivní kampaň. Čísla mluví jasně a určitě to přesvědčí každého.