SEO audit webu
15.10.2013, 08:54:37
Malý průvodce auditem webu při optimalizaci webových stránek pro vyhledávače. Níže uvádím otázky, které si pokládám, když provádím audit webu z pohledu optimalizace. Pokud na všechny otázky klientovi odpovíte, máte výchozí dokument pro dobrou optimalizaci webových stránek.
U každé otázky je vhodné uvést co se otázkou myslí (možná jednotlivé otázky rozepíší příště více detailně :-), shodnotit současný stav a úvést doporučení, tak aby to vše bylo srozumitelné klientovi. Pokudje je vše v pořádku, stačí stručně uvést: Stav: V pořádku. Doporučení: Žádné.
On Page faktory
- Automatické přesměrování
- Vyhledávače musí stránku zaindexovat
- Problém více webových stránek se stejný obsahem
- Nevhodně vytvořená navigace
- Splash Screen nedoporučuji
- Distribuce jazykových verzí na základě IP adresy
- Stránky by se neměly načítat pomale
- Interní prolinkování webových stránek
- Mapa stránek
- Soubor robots.txt
- Struktura zdrojového kódu
- Důležité informace na začátku kódu
- Vhodná sémantika zdrojového kódu
- Texty musí obsahovat vybraná klíčová slova
- Klíčová slova v titulku
- Klíčová slova v nadpisech
- Klíčová slova v textu
- Klíčová slova v popisku
- Klíčová slova v odkazech
- Klíčová slova v URL
Přístupnost webových stránek
- Problémy spojené s JavaScriptem
- Příliš dlouhé texty
- Validní webové stránky
- Označování odkazů
- Alt popisky obrázků
- Dostatečný kontrast barev
- Písmo v pixelech
- Flash a video
Použitelnost webových stránek
- Drobečková navigace
- Chybová stránka 404
- Odkaz z logo na homepage
- Odkazy do nových oken
- Podtržení odkazů
- Odkazy ze stránky na sebe sama
- Funkčnost URL s www i bez www
- Tisková verze stránek
- Vyhledávání informací
- Přehledná struktura navigace
Pravidla použitelnosti webových stránek
- Všechny stránky webu by měly odkazovat na úvodní stranu a na hlavní stránku oddělení, v němž se nachází.
- Jednotlivé stránky je dobré rozdělit do logických bloků.
- Na úvodní stránce by měli návštěvníci získat základní informace o webu a dozvědět se, co na něm najdou.
- Kvůli přehlednosti by měly být jednotlivé prvky webu, například hlavní nadpis, logo či navigace, tvořeny dle jednoho pravidla. Týká se to volby písma, umístění apod.
- Webové stránky musí být přehledné, jejich uživatel musí mít stále představu o tom, v jaké sekci se právě nachází.