28.12.2011, 08:00:14
Optimalizovat můžeme na dvě varianty klíčových slov. Buď optimalizujeme pro malý počet velmi atraktivních klíčových slov nebo optimalizujeme na velký počet v celku nezajímavých slov. V praxi jsou obě varianty často kombinovány.
Nevýhodou velmi atraktivních slov je fakt, že na ně optimalizuje mnoho konkurenčních webů a pro malý a nový web je velice složité dostat se tak na přední místa výsledku vyhledávání. Výhodou je skutečnost, že přes takové klíčové slovo je možné získat mnoho návštěvníků, pokud se nám podaří dostat na přední místa ve výsledku vyhledávání.
Naopak klíčová slova, která jsou minimálně zajímaví, je zase velmi snadné se dostat na první místo výsledku vyhledávání. Často stačí pouze dobře optimalizovat text stránky a není ani třeba budovat nějaký kvalitní linkbuilding. Nevýhodou je často fakt, že taková slova nejsou příliš hledaná a proto i umístění na prvním míste ve výsledku hledání nám nepřivede příliš mnoho návštěvníků na web.
Cílem všech komerčních stránek je prodat službu nebo produkt. Proto taková optimalizace komerčních stránek by neměla být zaměřena na kvantitu příchozích návštěvníků, ale na jejich kvalitu a relevantnost k dané stránce, tzn. měřítkem by měl být konverzní poměr prodejů než zvýšení návštěvnosti.
Příklad: Dotaz na Škoda je mnohem populárnější a konkurence schopnější než dotaz na Škoda Octavia 1.9TDI (přesný název automobilu). Nicméně druhý dotaz je pro prodejce automobilů mnohem cennější, protože uživatel hledá přesný název, asi má zájem se o voze něco dozvědět nebo si jej koupit. Z toho je zřejmé, že přesné cílení na méně frekventované fráze přivede na web mnohem méně, ale o to více cílených uživatelů, tzn. přivede uživatele, kteří mají větší pravděpodobnost, že u obchodníka nakoupí.