Martin Matějů

Programátor a specialista na Wordpress

Google Analytics – Míra opuštění

27.01.2012, 08:00:47

Jeden z důležitých ukazatelů poskytnutých statistik je míra opuštění. Je to procentuální vyjádření návštěv jedné stránky při které uživatel odešel ze stránky resp. z celého webu hned při vstupu na tuto stránku. Lidsky to znamená, že uživatel odešel z webu hned, jak na něj přišel. Nepodíval se na žádnou další stránku, ale rovnou se vrátil zpět, odkud na naše stránky přišel.

Tento ukazatel říká, jak kvalitní byl návštěvník, resp. jak kvalitní byl obsah, který uživatel dostal a jaký hledal. Pokud je míra opuštění vysoká, znamená to, že uživatel nenašel co hledal na dané klíčové slovo a tudíž ihned ze stránky odešel. Čím je míra opuštění menší, blížící se k nule, tím zajímavější naše stránky jsou a tím více uživatelů zůstalo a začalo si je číst nebo prohlížet nebo provedli konverzi.

Míru opuštění můžeme snížit tím, že stránky budou obsahovat to co nabízíme v inzerátech nebo to o čem píšeme v titulku stránky a v na jaká klíčová slova stránky optimalizujeme.