Martin Matějů

Programátor a specialista na Wordpress

Měření úspěšnosti PPC

21.01.2012, 08:00:28

Úspěšnost se velice těžko definuje, protože každý má jinou představu o úspěšné kampani a inzerci, každý si stanovuje jiné cíle. Podle několika faktorů však lze říct, jestli je kampaň dobrá či nikoliv.
Úspěšnost můžeme sledovat jak pro klíčová slova, tak pro jednotlivé inzeráty. Vždy je dobré sledovat míru prokliku, tzn. jestli je počet prokliknutí adekvátní počtu zobrazení inzerátu nebo počtu hledání klíčového slova. Tato míra by měla být větší než 1%. Pokud je menší než 1% pak je lepší inzerát nebo klíčové slovo zastavit nebo úplně z kampaně vyřadit a nahradit jiným. Dále je vhodné sledovat stav klíčových slov, zda jsou aktivní a zda se na ně zobrazují inzeráty. Pokud slovu nastavíme maximální limit a slovo bude velice konkurenční, je možné, že takové slovo bude automaticky zastaveno, protože nebude dosahovat na požadované částky, aby se mohlo účastnit aukce. Můžeme tedy zvednout maximální limit nebo je vhodné najít jiná podobná atraktivní spojení, která budou levnější.