22.01.2012, 08:00:16
Abychom mohli o kampani říct, že byla opravdu úspěšná, je potřeba aby nám přinesla více, než kolik jsme za ni museli utratit. Proto je vhodné takovou návratnost měřit.
Abychom mohli návratnost měřit, je třeba nastavit si konverze. Takové konverze můžeme nastavit na libovolnou akci uživatele. Můžeme si říct, že konverze bude až zaplacená objednávka. Konverze může být také vyplnění a odeslání dotazníku. Stejně tak se konverze může definovat jako přečtení akčního letáku. Z pohledu systému je to pouze naše definice, co za konverzi budeme považovat. Rozhodně bychom měli umět takovou konverzi vyčíslit v penězích, abychom byli schopni porovnat, jestli náklady za inzerci odpovídají vráceným penězům z nových uživatelů.
Pro samotné sledování konverzí nám postačuje umístění specielního kódu na naše stránky do místa, kde se bude konverze započítávat jako provedená. Pokud půjde o objednávku, tak takový kód vložíme do stránky s poděkováním o odeslání objednávky. Případně na stránku s akčním letákem.
Systém dokonce umožňuje nastavit i hodnotu takové konverze, pak přímo v administraci je vidět statistika, které klíčové slovo nebo která reklama kolik stála a také kolik vydělala. Z toho je možné hned udělat závěr, které klíčové slovo nebo která reklama se vyplácí a které nikoliv. Můžeme tak velice snadno zjistit, že některá klíčová slova sice mají velkou úspěšnost, ale generuji minimální zisk. Jiná naopak nemají takovou úspěšnost, ale generují několikrát lepší zisky. Pak je samozřejmě jen na nás, abychom podle toho kampaň optimalizovali.