23.12.2011, 08:00:01
Mikro weby nebo mikrostránky mají za úkol podporovat naši hlavní stránku. Takovéto podpůrné stránky jsou pak ideální pro odkazování na jednotlivé články a témata. Vývoj by neměl být nijak drahý a z dlouhodobého hlediska se zajisté vyplatí. Je třeba si však takovou tvorbu mikrowebů a stránek dobře naplánovat a stanovit si co od toho budeme očekávat.
Jednak to může být zvýšení návštěvnost, jednak zajištění si reklamy na vlastní produkty a služby a jednak získání zpětných odkazů. Aby toho bylo možné dosáhnout, tak i taková mikrostránka musí splňovat určitá kritéria a být kvalitní. Největší chybou jsou farmy stejných mikrostránek, které pak vyhledávače spíše ignorují a považují za tvz. doorway.
Vyhledávačům se nelíbí duplicita ani velmi podobný obsah. Proto by každá taková mikrostránka měla obsahovat jedinečný obsah a mít i odlišný zdrojový kód / HTML šablonu. Navíc i mikrostránky by se měli pravidelně aktualizovat, aby byly pro vyhledávače zajímavé a atraktivní. Nejlepší je vymyslet několik mirkostránek a každou zaměřit na odlišné klíčové slovo a na to slovo pak takovou stránku optimalizovat a budovat. Defakto se nejedná o nic jiného než o další naše webové stránky, pouze úzce zaměřené na konkrétní slovo. Kdy výsledná stránka by měla generovat zpětné odkazy a případně i dobrou návštěvnost na náš hlavní web nebo e-shop.
Pokud budeme mít dostatek sil a kreativity, tak je možné vytvořit i tisíce podpůrných stránek. Pak je ale vhodné nastavit si celkovou strategii a navíc i najmout nějaké copywritery, kteří budou psát originální obsah.