Martin Matějů

Programátor a specialista na Wordpress

Nástroje

03.01.2012, 08:00:57

V oblasti SEO existuje mnoho nástrojů, které nám mohou usnadnit mnoho práce a zlepšit tak kvalitu samotné optimalizace.

Monitoring ranků: takovýto nástroj má jediný cíl a to monitorovat PageRank a další ranky dané stránky a nabízet graf vývoje těchto hodnot v čase. Pro naše projekty je vhodné sledovat, jak renaky rostou. Pro stránky, kde máme umístěny zpětné odkazy je vhodné sledovat, zda ranky neklesají a nemůžou nám takové odkazy naopak ublížit.

Monitoring pozic: nástroj pro sledování jak si námi optimalizované stránky vedou u vyhledávačů na optimalizovaná i jiná klíčová slova. Je dobré sledovat, jak na určitá klíčová slova obsazuje optimalizovaný web výsledky ve vyhledávání. To je většinou jedno důležité měřítko pro hodnocení úspěšnosti optimalizace. Jestli se podařilo na vybraná klíčová slova dosáhnout prvních pozic nebo alespoň prvních stránek.

Monitoring zpětných odkazů: pokud generujeme desítky zpětných odkazů za měsíc, pak při tak velkém množství určitě ztratíme přehled kde je jaký odkaz umístěn, jestli šlo o výměnu odkazů, jestli byl odkaz zakoupen a za jakou cenu apod. Navíc je třeba pravidelně kontrolovat, zda je odkaz funkční a stále nasazen. To všechno je možné dělat automaticky pomocí vhodného nástroje a pokud dojde k nečekané situaci, budeme o ní informování např. pomocí emailu.

Návrh klíčových slov: existují nástroje, které nám pomohou navrhnout vhodná klíčová slova. Jednak samotný vyhledávač má většinou nástroj, který dokáže taková klíčová slova navrhnout dle četnosti hledanosti apod. statistických dat, které zná pouze vyhledávač. Nicméně taková slova je pak třeba analyzovat z několika dalších pohledů a to je velice časově náročné, pokud by se to mělo vše dělat ručně. Proto je vhodné na návrh klíčových slov opět využít nějaký vhodný nástroj.

Log a HTML analýza: každá stránka by měla být validní, měla by obsahovat správnou hustotu klíčových slov atd. To vše lze analyzovat ještě před spuštěním projektu. Následně je pak navíc vhodné analyzovat přístupy a chování návštěvníků a k tomu nám slouží nástroje, které umí analyzovat logy přístupů. Tohle vše lze opět zvládnout pomocí volně dostupných prostředků, které pro základní optimalizaci plně dostačují.