Martin Matějů

Programátor a specialista na Wordpress

OKAY elektrospotřebiče, e-shop kde už nebudu nakupovat

08.08.2013, 20:58:03

U e-shopu OKAY elektrospotřebiče jsem nakoupil několik spotřebičů do domácnosti. Nerad se registruji, takže jsem udělal rychlou objednávku bez registrace, kde je pouze souhlas s obchodními podmínkami. Nikde jsem si nevšiml, že jsem udělil souhlas k zasílání jejich newsletteru, ale budiž, možná to měli v obchodních podmínkách, které se mi nechtělo číst. Takže asi to tam bude :)

Pak mi přišel první newsletter od OKAY elektrospotřebiče, tak jsem to neřešil a smazal ho. Proč ne, to přece nemá smysl dramatizovat. Nakoupil jsem u nich, co jsem si přál, bylo to za rozumný peníz a dokonce mi to bylo dopraveno v termínu, takže já jsem byl spokojen a neměl jsem potřebu to jakkoliv řešit.

Pak mi přišel další newsletter, který mi opět nepřinesl žádnou užitečnou hodnotu, navíc je celý z obrázků, které mám defaultně vypnuté, takže jsem stejně v e-mailu nic neviděl. A tak jsem newsletter zase smazal. Pak ale přišel další a další a stále jsem viděl jen prázdné místo namísto obrázků. Tak to už jsem si řekl, že je čas se odhlásit. Ale odhlášení z newsletteru jsem nikde nenašel. Aha, našel, ale až jsem si zobrazil ty obrázky, protože poslední obrázek říká, že když na něj kliknu, tak mi newslettery přestanou chodit. Říkám si hurá! Kliknu, zobrazí se mi stránka, že jsem byl odhlášen a mám z toho radost.

Ale pak přišel zase další a další newsletter, tak jsem znovu a znovu zobrazil obrázky a zase a zase kliknul na zrušení rozesílání newsletteru od OKAY elektrospotřebiče. Ale ohuha, druhý den zase přišel další a další den zase další …

Když už jsem se odhlásil asi 10x a když se frekvence newsletterů zkrátila na jeden jediný den (možná obden), tak už jsem to neunesl. I přes to, že jsem byl spokojený zákazník OKAY, tak už jsem to nevydržel a nahlásil jejich praktiky na ÚOOÚ.

Pak jsem si na Facebooku posteskl, že takto se to přece nedělá. A reakce anonymního admina Facebook stránky OKAYCZ byla tak zajímavá, až arogantní, že to mě přesvědčilo o tom, že u této firmy už si nikdy nic nekoupím.

Jediné pozitivní bylo, že slečna Kateřina z oddělení péče o zákazníky OKAY elektrospotřebiče mě ujistila, že na můj e-mail už mi žádný newletter nikdy nepošlou. Z reakcí na Facebooku jsem ale zjistil, že takto postupují i v ostatních případech. Tak si říkám, jestli to nefunkční odhlášení není spíše záměr než chyba systému … no, to už ale já řešit nebudu.

mataokaypooh