Martin Matějů

Programátor a specialista na Wordpress

PPC a návrh klíčových slov

15.01.2012, 08:00:40

Abychom dobře nastavili PPC kampaň, je třeba zvolit vhodná klíčová slova. Zejména pak slova a fráze, které jsou hledané. Což můžou být úplně jiné hodnoty, než o kterých si myslíme, že jsou ty vhodné. Proto každý PPC reklamní systém nabízí nástroje pro návrh klíčových slov. Má jej Google AdWords stejně tak jako Seznam Sklik. Po přihlášení do administrace těchto systému je najdete v nástrojích.
Takovýto nástroj nám pomůže analyzovat jaká klíčová slova a fráze jsou vhodné pro naši kampaň, stejně tak se zde dozvíme, kolik lidí takové fráze hledá za týden nebo měsíc. Taky tu bude informace, kolik na takové slovo inzeruje konkurentů a kolik cca nás takový inzerát bude stát. Z toho všeho se dá odhadnout, kolik nová kampaň bude asi stát a jaký je tedy třeba rozpočet. Stejně tak kolik lze očekávat nových návštěvníků. Všechny tyto odhady jsou pouze orientační. Až reálná kampaň ukáže, kolik bude reálně stát. Protože cena za každou zobrazenou pozici inzerátu a za takový proklik je defakto dražbou, je tady mnoho faktorů, které takovou cenu ovlivňují. Jednak to je atraktivita klíčového slova, jednak kvalitní a zajímavý text inzerátu a pak samozřejmě konkurence, která na dané slovo inzeruje a je ochotna nás přeplácet, jen aby se její inzerát zobrazil nad tím naším.