20.12.2011, 08:00:51
Jak je možné vidět z předchozí části, tak většinu ukazatelů, které je možné ovlivnit tak je pod kontrolou webmastera stránek. Pokud by tyto ukazatele byli jediné, pak by se velice těžko vyhodnocovalo, které stránky jsou opravdu kvalitní a užitečné a které jsou pouze vytvořeny za účelem dostat se na přední místa výsledků vyhledávání, ale neobsahující vůbec užitečné a relevantní informace. Z toho důvodu se analyzují příchozí odkazy na stránky. Tyto odkazy jsou jediným ukazatelem, který nelze ovlivnit z pozice webmastera a který velkou mírou ovlivňuje pozici stránek ve výsledku vyhledávání.
Předpoklad je takový, že se domníváme, že stránky se zajímavým obsahem budou mít více zpětných odkazů. To proto, že majitelé jiných stránek na internetu budou na tyto zajímavé stránky odkazovat na svých stránkách, protože si myslí, že se jedná o zajímavé informace a chtějí se o ně podělit dále svým návštěvníkům.
Vyhledávače tedy dávají poměrně velkou váhu tomu, jaké odkazy na stránky odkazují. Jednak se zde započítává kvalita těchto zpětných odkazů a pak také kvantita.