01.12.2011, 08:00:11
Než se začneme zabývat optimalizací internetových stránek pro vyhledávače, musíme pochopit, jak vlastně pracuje vyhledávač jako například Google, Seznam, Atlas nebo Yahoo. Vyhledávač je pomůcka pro uživatele, aby si mohl vyhledat potřebné informace podle klíčových slov, které zadá při hledání. Hlavní cíl vyhledávajícího webu je ten, aby vydal uživateli co nejrelevantnější výsledky. Proto než internetové vyhledávače začnou vydávat výsledky, musí si uložit do svého archivu internetové stránky, které naleznou buď přímým přidáním webové stránky nebo z pomocí odkazů, které vedou na jiné webové prezentace. V každém vyhledávači se časem shromáždí milióny internetových stránek, mezi kterými musí vyhledávač vybrat ty nejbližší, které odpovídají zadávanému hledanému výrazu.
Pokud se chceme neustále dynamicky rozvíjet nejen na českém trhu, optimalizace pro vyhledávače SEO bude pro stránky nezbytná nutnost. Na základě optimalizace jsou prostudovány základní statistiky, provedeny analýzy klíčových slov a je vytvořena mapa webu. Kvalitní tvorba webových stránek by optimalizaci neměla opomíjet, protože vše závisí také na kvalitním obsahu, správně strukturovaném zdrojovém kódu a také na popiscích, nadpisech a titulcích.
Každý vyhledávač chce poskytovat kvalitní výsledky vyhledávání uživatele. Pouze uživatel, který na základě zadaných klíčových slov, dostal relevantní informace, bude vyhledávač používat pravidelně, což je pro vyhledávač velmi důležité. Autoři vyhledávačů se tak snaží rozpoznat kvalitní a nekvalitní webové stránky a odlišovat je. Mezi nekvalitní webové stránky patří takové stránky, které dosahují vysokých pozic nerelevantní metodou, aniž by nabízely jakoukoliv skutečnou hodnotu.
Dlouhodobou udržitelnou strategií pro úspěšnost webové stránky tedy je poskytovat hodnotné informace uživatelům. Staneme se tak pro vyhledávače kvalitní webovou stránkou, čímž si zvýšíme pozici a návštěvnost.