Martin Matějů

Programátor a specialista na Wordpress

Vyhodnocení vhodnosti klíčových slov

29.12.2011, 08:00:57

Pokud máme vytipovaná všechna klíčová slova, bylo by vhodné si vytipovat cca 3-5 hlavních klíčových slov na která se v optimalizaci zaměříme. Tzn. pro které budeme primárně stránky optimalizovat.

Vzácné dotazy můžeme rovnou ze seznamu vyřadit, protože tam bude stačit napsat dobrý text a je pravděpodobné, že se na přední místa taková stránka dostane defakto sama a že nebude vyžadovat žádnou speciální optimalizaci.

Pro dobrou optimalizaci je vhodné si analyzovat konkurenci. Na vytipované konkurenční klíčové slovo je dobré se podívat na prvních cca 10 konkurenčních stránek, které vyhledávač zobrazí ve výsledku vyhledávání.

Je dobré analyzovat PageRank těchto stránek, počet zpětných odkazů na tyto stránky, celkový počet stránek, které obsahují hledaný výraz, celkový počet stránek, které obsahují přesnou schodu hledaného výrazu.

Díky těmto informacím se dá nepřímo odhadnout, jak složité bude dostat se před jednotlivé konkurenční stránky ve výsledcích hledání. Když si takto analyzujeme celý seznam klíčových slov, můžeme lehce zjistit, která klíčová slova jsou jak frekventovaná a na která bude jak složité optimalizovat. Následně si pak můžeme do začátku optimalizace vybrat ty méně náročná a až se povede optimalizovat na tyto slova, tak postupně přidávat další složitější fráze.