Martin Matějů

Programátor a specialista na Wordpress

Zlepšení optimalizace

30.12.2011, 08:00:23

Vyhledávače často poskytují nepřesné informace o klíčových slovech a je pravděpodobné, že i přes sebelepší snahu, se nám první optimalizace nemusela povést, tak jak bychom si představovali. Proto je dobré po čase se k optimalizaci vrátit a analyzovat ji z námi dostupných statistik návštěvnosti apod. Na základě takových informací pak lze definovat, která klíčová slova jsou dobrá a která nejsou úplně vhodná. Navíc často není třeba čekat, až se stránky objeví na prvních místech všech vyhledávačů.

Předpokládejme, že na klíčové slovo je náš web na přední stránce ve vyhledávači Yahoo, ale na Google nebo Seznamu zatím není. Víme, že průměrná návštěvnost stránek je 50% ze Seznamu, 40% z Google a 10% z Yahoo. Z toho lze odhadnout, jakou nám dané klíčové slovo přinese návštěvnost, pokud se dostane na podobnou pozici na Senznamu nebo Googlu. Snadno takto můžeme odhadnout, zda se nám vyplatí práce s tím, aby se slovo dostalo na přední místa i na ostatních vyhledávačích.

Tak jak můžeme zjistit špatná klíčová slova, tak můžeme objevit i nová. Například můžeme zjistit, že klíčové slovo, které je až na páté stránce ve výsledku hledání generuje obrovskou návštěvnost, takže je zajisté vhodné se pokusit takové slovo dostat na přední místa výsledků hledání.

Tímto jsme schopni získat novou sadu frází a klíčových slov na které by se měl web začít optimalizovat a dle toho tak upravit nově texty, popisky a další čímž by se měl zvýšit i samotný provoz webu.

Dle statistik se ve výsledku hledání zobrazuje z 40-60% hlavní stránka a až pak jednotlivé podstrání webu. Z toho je zřejmé, že hlavní stránka má pro vyhledávače nejvyšší viditelnost, také proto že má asi nejvíce zpětných odkazů. Proto je velice důležití věnovat se detailně a pečlivě optimalizaci hlavní stránky, tak aby obsahovala nejdůležitější klíčová slova na které web optimalizujeme.

Každý web by se měl optimalizovat na maximálně dvě tři klíčová slova. Tím se zvyšuje šance, že se stránky dostanou na přední místa výsledku hledání ve vyhledávačích pro jednotlivá klíčová slova.